Garantie en Retour

Artikel kapot bij aankomst?

Heeft u een galileothermometer kapot ontvangen? Neem in dat geval contact met ons op.

Om het zo spoedig mogelijk voor u te kunnen oplossen, krijgen wij graag een email van u, met daarin een omschrijving van het probleem en een foto van de kapotte galileothermometer. U ontvangt van ons binnen 1 werkdag een reactie met daarin de oplossing. Tot die tijd verzoeken wij u de thermometer te bewaren en (nog) niet naar ons op te sturen. Mocht het nodig zijn de galileothermometer terug te ontvangen, ontvangt u van ons een retouretiket.

Op onze artikelen zijn naast de fabrieksgarantie de wettelijk geldende garanties van toepassing.

Toch niet tevreden?

Toch niet tevreden over uw bestelling? Over retourneren doen wij niet moeilijk. Binnen 14 dagen na ontvangst van uw galileothermometer kunt u uw product retourneren bij onze showroom of via het retourformulier. Na het invullen van dit formulier heeft u nog eens 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen.

Het retourneren van uw bestelling bestaat uit 4 eenvoudige stappen:

  1. Om de galileothermometer terug te sturen heeft u een retourformulier nodig. Dit formulier is met de bestelling mee verzonden. Tevens is dit formulier toegevoegd aan uw orderbevestiging. Formulier kwijt? Deze kunt u ook hier downloaden.
  2. Leg het retourformulier in de (originele) verpakking en noteer duidelijk het retouradres op het pakket. Om het pakket goed te verpakken, zie de tips hieronder of op het retourformulier.
  3. Geef het pakket af bij een vervoersbedrijf, zoals bijvoorbeeld PostNL. Denk erom het pakket voldoende te frankeren.
  4. Bij het vervoersbedrijf ontvangt u een track en trace code, waarmee u uw geretourneerde producten kunt volgen. Zodra het pakket door ons ontvangen is, sturen wij u een bevestiging per email.

Denk erom: U bent zelf verantwoordelijk voor het terugzenden. Als het pakket niet bij ons aankomt, of als het product kapot bij ons aankomt, is dit voor uw risico. Verpak de galileothermometer dan ook goed, zodat deze niet kapot kan gaan.

Als u verzend via PostNL, gaat het verwerken van het pakket als volgt in zijn werk:

Nadat u de retourzending ingeleverd heeft bij een PostNL servicepunt zal deze de volgende dag worden opgehaald door PostNL en naar een PostNL-sorteercentrum worden vervoerd. Vanuit het sorteercentrum wordt het pakket de dag erna naar onze showroom vervoerd. Hier zullen wij uw retourzending verwerken.

Na ontvangst van uw retour ontvangt u een creditnota per email. Wij zorgen ervoor dat uw aankoopbedrag zo spoedig mogelijk wordt terugbetaald. U kunt het bedrag binnen 3 werkdagen na ontvangst van het pakket weer op uw rekening verwachten. Als u de gehele bestelling retour stuurt, dan krijgt u het volledige aankoopbedrag (Aanschafprijs + verzendkosten, welke u aan ons betaald heeft) van ons retour. De kosten voor het retourneren zijn wel voor uw rekening.

Hoe gaat de terugbetaling?

  • Heeft u met iDeal of BanContact/Mr Cash betaald? U ontvangt van ons het aankoopbedrag via de bij ons bekende bankgegevens terug.
  • Heeft u  met een creditcard betaald? Wij storten het aankoopbedrag via uw creditcard terug.
  • Heeft u met PayPal betaald? Dan ontvangt u het aankoopbedrag retour via PayPal.

Het is niet mogelijk om het geld retour gestort te krijgen op een andere bankrekening, die niet gebruikt is voor de originele bestelling.

Als uw product in originele staat, met verpakking en compleet, bij ons binnenkomt, storten wij het volledige aankoopbedrag terug op uw rekening. Wij doen er alles aan om het binnen 3 werkdagen na ontvangst terug te storten. Soms lukt dit niet. Maar u kunt ervan uitgaan dat u uiterlijk 14 dagen na uw retourmelding het geld terug heeft. U krijgt het aankoopbedrag volledig terug, inclusief de betaalde verzendkosten. Komt uw product in aanmerking voor een deelvergoeding? Dan betalen we 70% van het aankoopbedrag terug.

Deelvergoeding

Bevalt uw aankoop toch niet helemaal, maar u heeft het al in gebruik genomen? Daar balen wij ook van. Voor al uw aankopen geldt 14 dagen bedenktermijn, dus ook voor deze. Bij zichtbare gebruikssporen krijgt u van ons dan ook een deelvergoeding. Deze is altijd 70% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

Deze service geldt alleen voor producten die niet ouder zijn dan 14 dagen (vanaf de dag van ontvangst). Het product mag niet dusdanig beschadigd zijn, dat dit product onverkoopbaar is. Tevens moet het artikel in de originele verpakking zitten. Deze verpakking mag niet door u beschreven of beplakt zijn. Indien een product al in gebruik is genomen vervalt de vergoeding voor de betaalde kosten van de verzending.

Ruilen voor een ander artikel

Wilt u een artikel ruilen voor een ander artikel? Dat is geen probleem. U kunt het oude artikel retourneren, zoals hierboven beschreven is.

Het nieuwe artikel bestelt u gewoon als een nieuwe bestelling (op onze website). Het is niet mogelijk een nieuwe bestelling met het retourbedrag te verrekenen. Wij willen u dan ook verzoeken de nieuwe bestelling af te rekenen via de aangeboden betaalmethodes. En zodra de retour bij ons binnen is, wordt het aankoopbedrag van het oude artikel direct op uw bankrekening retour geboekt (zoals hierboven beschreven)

Uiteraard is het ook mogelijk om met het oude artikel langs te komen in onze showroom in Winschoten, om het artikel te retourneren of om te ruilen. Wel willen wij u verzoeken uw orderbevestiging of factuur mee te nemen.

Tips voor het goed verpakken van de retourzending:

Het pakket graag op de volgende wijze versturen:

  • Graag in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) Dus bekijk het product gerust, zoals u in de winkel zou doen.
  • Geen stickers op de productverpakking plakken, of schrijven op de productverpakking. Houdt deze in dezelfde staat als u het artikel gekregen heeft. (indien redelijkerwijs mogelijk) Anders gaan wij over naar een deelvergoeding (Zie hierboven)
  • Verstuur het pakket in een goede beschermende verpakking, bijvoorbeeld in de verpakking die u van ons ontvangen heeft. Bij voorkeur de artikelen verpakken zoals u deze van ons ontvangen heeft.
  • Zorg ervoor dat breekbare artikelen aan alle kanten beschermd zijn en vast in de doos komen te liggen (Niet meer kunnen bewegen)
  • Schrijf het retouradres duidelijk aan de voorzijde van de doos. En leg het retourformulier in de doos! Zonder retourformulier duurt het verwerken van een retourzending langer, en soms is deze helemaal niet aan een klant te koppelen. Crediteren is in dat geval dan ook niet mogelijk!
  • Vergeet niet de retourzending voldoende te frankeren!

 

Ons retouradres:

Handelsonderneming M. van der Molen
Papierbaan 35
9672 BG Winschoten
Nederland 

!